نحوه شکایت از بنیاد شهید در دیوان عدالت اداری

نحوه شکایت از بنیاد شهید در دیوان عدالت اداری

شکایت از بنیاد شهید در دیوان عدالت

بنیاد شهید و امور ایثار گران سازمانی انقلابی است که برای رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان تاسیس شده است. ممکن است خانواده های شهدا و جانبازان در برخی موارد از نحوه عملکرد بنیاد شهید رضایت نداشته باشند و این نهاد به وظایف خود به درستی عمل نکند. آن وقت است که این خانواده ها باید شکایت خود را در سازمانی مطرح کنند.

یکی دیگر از وظایف دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات و اعتراضات افراد علیه بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد. افراد قبل از شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری، بهتر است ابتدا موضوع را با ریاست بنیاد شهید در میان بگذارند، تا مشکل از این طریق حل شود. در صورتی که از این طریق به نتیجه ای نرسیده و پاسخ مطلوبی دریافت نکردند می توانند دادخواستی جهت شکایت از این سازمان در دیوان عدالت اداری تنظیم کرده و ارائه دهند.

مشاوره تخصصی
درصورت نیاز به مشاوره حقوقی فرم زیر را تکمیل نمایید
وکلای مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت

نحوه طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

تنظیم دادخواست مبنی بر شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری، فرایند ممکن است کمی زمان بر و طولانی باشد. با این حال افراد برای این کار باید در دادخواست تنظیم شده موارد زیر را به درستی رعایت کنند:

  • مشخصات فرد شاکی در فرم دادخواست باید بدون اشکال و به درستی درج گردد.
  • علاوه بر مشخصات فرد شاکی درج مواردی از جمله شماره تلفن ثابت و همراه، آدرس پستی و نشانی پست الکترونیکی نیز در فرم دادخواست الزامی است.
  • مشخصات و نشانی طرف شکایت نیز باید در فرم دادخواست درج شود که در این جا طرف دعوی، بنیاد شهید می باشد.
  • پس از درج مشخصات نوبت به موضوع شکایت می رسد که باید با دقت و صریح، بدون هیچ گونه ابهامی نوشته شود.
  • در پایان نیز امضاء فرد شاکی و یا وکیل و نماینده شخص (در صورت استفاده از وکیل) در انتهای فرم دادخواست الزامی می باشد.

افراد در ثبت شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری می توانند از وکیل متخصص استفاده کنند و فرایند پیگیری پرونده را به وی بسپارند. در صورتی که وکیل بخواهد به نمایندگی از افراد در دیوان عدالت اداری علیه بنیاد شهید ثبت دادخواست نماید، لازم است مدارک خود را برای پیگیری پرونده به دیوان ارائه دهد. همچنین باید حدود اختیارات وکیل نیز در وکالت نامه آورده شده باشد.

دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در تهران و شهرستان ها چه وظایفی دارند؟

برای سرعت بخشیدن جهت رسیدگی به شکایات مردم، دیوان عدالت اداری اقدام به تاسیس نمایندگی ها و دفاتری در سطح تهران و سایر شهرستان های کشور نموده است. افراد می توانند شکایات و اعتراضات خود را به این مراکز برده و به آن ها ارائه دهند.

موارد مورد نیاز در فرم دادخواست برای شکایت از بنیاد شهید در دیوان عدالت اداری

 اگر بخواهیم به برخی وظایف این نمایندگی ها بپردازیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • این دفاتر دادخواست های افراد را در سامانه دیوان عدالت اداری ثبت می کنند تا به آن ها رسیدگی شود.
  • نمایندگی های نام برده افراد را در خصوص ثبت شکایت راهنمایی می کنند و در صورتی که نقصی در پرونده آن ها وجود داشته باشد اقدام به رفع آن می نمایند. همچنین افراد شاکی می توانند در این دفاتر فرم دادخواست تکمیل کنند و هزینه مربوطه را پرداخت نمایند.
  • این دفاتر رونوشت و یا تصویر مدارکی که توسط افراد ارائه می شوند را تصدیق می کنند.
  • این نمایندگی ها در سطح تهران و شهرستان ها مدارک لازم برای اثبات دادخواست ارائه شده و همچنین لایحه دفاعیه را از افراد دریافت می نمایند.

نحوه عملکرد دفاتر نمایندگی تهران برای شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری

دفاتر نمایندگی تهران برای شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری، مدارک دریافتی از متقاضیان و همچنین دادخواست های افراد را به دیوان عدالت اداری ارسال می کنند. این دفاتر همچنین به افرادی که برای پیگیری پرونده هایشان، مراجعه نموده اند، پاسخ گو هستند. اوراق قضائی که از دیوان عدالت اداری صادر می شوند، از طریق این نمایندگی ها برای افراد شاکی پست الکترونیکی شده و یا در اختیار شاکی ها یا نماینده قانونی آن ها قرار می گیرند. دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری وظیفه دارند از دلایل عدم اجرای حکم گزارش تهیه کرده و برای دیوان ارسال نمایند.

ارائه دادخواست شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری چقدر مهلت دارد؟

برای ارائه دادخواست مربوط به آراء و تصمیمات قطعی مراجع اداری، افرادی که در داخل کشور زندگی می کنند، ۳ ماه فرصت دارند. این فرصت برای افراد مقیم خارج از کشور به مدت ۶ ماه از تاریخ ابلاغ رای صادر شده و یا تصمیم قطعی خواهد بود. افراد پس از گذشت این مدت زمان، می توانند به رای دیوان عدالت اعتراض کنند.

مشاوره با وکیل دیوان عدالت برای شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری

خانواده های شهدا و یا جانبازان و ایثارگران در صورتی که از بنیاد شهید شکایت داشته باشند، می توانند از وکیل متخصص مشاوره بگیرند. حتی می توانند کل پرونده را به وکیل سپرده تا وکیل متخصص با دانشی که در این زمینه دارد، به پیگیری دادخواست افراد بپردازد. وکیل کار بلد با تسلط بر امور مربوط به دیوان عدالت اداری و آشنایی کاملی که با شکایات در این زمینه دارد، می تواند دادخواستی دقیق تنظیم کند و اقدام به پیگیری آن نماید.

تاثیر وکیل متخصص در شکایت از بنیاد شهید

افراد عادی به دلیل عدم آگاهی از اطلاعات به روز و قوانین دیوان عدالت اداری، قادر به پیگیری پرونده خود در دیوان نخواهند بود. شاکیان اگر مرتکب کوچکترین اشتباهی شوند، ممکن است فرایند رسیدگی به پرونده طولانی تر شدده و یا سخت تر شود. از این رو بهتر است افراد شاکی قبل از هر گونه اقدامی برای طرح شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری، با یک وکیل کار آزموده مشورت نمایند.

سخن پایانی

سازمان بنیاد شهید در جهت رسیدگی به امور خانواده های شهدا و جانبازان، ممکن است مرتکب خطا شود و یا کم کاری نموده و حق فردی را تضییع نماید. در این صورت متقاضیان می توانند با ارائه دادخواست و ثبت شکایت علیه این سازمان در دیوان عدالت اداری، اقدام به احقاق حقوق از دست رفته خود نمایند. در این میان مشاوره با یک وکیل متخصص سبب پیروزی افراد در پرونده خواهد شد و احتمال رسیدن به موفقیت را به طرز قابل توجهی افزایش خواهد داد.

در صورتی که قصد ارائه شکایت از بنیاد شهید به دیوان عدالت اداری را دارید، می توانید به متخصصان ما در گروه وکلای دیوان عدالت اداری مراجعه کنید. مشاوران این مجموعه در شکایات این چنینی از تجربه بسیاری برخوردار بوده و می توانند به شما در این زمینه راهکار های مناسب را ارائه دهند. با ما تماس بگیرید.

نظرات
  1. صابرباقری گفت

    سلام بزرگو جانباز ۳۰درصدم انگشتان دست راست ندارم کمک معیشتی بگیرم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم  جای نمیتونم کار کنم وسیله نقلیه ندارم خیلی اذیت میشم لطفا کمکم کنید بتونم ماشین بگیرم

  2. ملکه گفت

    با عرض سلام و خسته نباشید بنده فرزند شهیدم که طلاق گرفته ام و کل دریافتی ماهانه ام از بنیاد شهید ماهی دومیلیون چهارصد هزارتومان هست، خود بنیاد شهید به من میگه که دریافتی من کمک معشیت سامان دهی طلاقه و حقوق و مستمری نیست. میخواستم بدونم مگه دختر مطلقه ی شهید از حقوق شهید بهره مند نمیشه؟ پس این حرف چیه؟ قانونیه یا اصلا منطقیه؟
    تازه تو سایت ایثارگری هم دریافتی منو به عنوان حقوق وارد کردن و تو بخش کمک معشیت نوشتن که این مورد به من تعلق نمیگیرد….
    تا الان صدبار به بنیاد مراجعه کردم و جواب درستی به من ندادن
    میخواستم اگر امکانش هست از راه قانونی مرا راهنمایی بفرمایید که من چیکار کنم و چجوری اقدام کنم بابت دفاع از حق و حقوقم؟ به کجا مراجعه کنم؟
    واقعا این مبلغ کفاف یک زندگی را نمیدهد و من حتی شرایط کار کردن هم ندارم بخاطر مریضیم

    1. admin گفت

      سلام وقت بخیر
      شما میتونید با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی شکایتی علیه بنیاد شهید در دیوان عدالت اداری ثبت کنید و برقراری حق و حقوق خودتون رو مطابق قانون مطالبه کنید

      1. ابراهیم امینی سیوچ گفت

        باهدای سلام وتحیات الهی
        احتراما به استحضارعالی می رساند 
        اینجانب جانباز ازکارافتادگی کلی و بسیج فعال و پیرو خط رهبری مدظل العالی و معاون بازرسی پایگاه شهید حسنی می باشم. به عنوان احدی از شهدای زنده این مملکت اسلامی برای جلوگیری از تضییع حقوقم خواستار توجه ویژه ای هستم.خواهان درهمان ابتدای انقلاب پیوسته در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده ام ودراین راه با تحمل سختیها درراه ارتقای آرمانهای انقلاب وامام راحل ( ره ) ومقابله با تهدیدات علیه نظام دشواریهای بسیاری بر سر راهم آمده که در این راستا اینجانب در جریان درگیری با ضد انقلاب در تاریخ ۱۳۶۵/۲/۲۴مجروح وبه درجه جانبازی نائل شدم پس از پایان جنگ اینجانب در تاریخ ۱۳۶۹/۹/۱۸ با قرار دادی در جهاد سازندگی شهرستان بانه مشغول به کار شدم متعاقبا از سال ۱۳۷۷به شرکت اب و فاضلاب بانه منتقل شدم  که در این فاصله زمانی ازتاریخ۱۴\۱۰\۱۳۸۴حقوق و مزایای جانبازی تا تاریخ۳۰ \۱۱\۱۳۹۵به اینجانب پرداخت می شد که متاسفانه پس از آن بنیاد شهید و امور ایثار گران بدونه هیچ گونه دلیل خاص حقوق حالت اشتغال بنده را قطع کردند به بنیاد شهیدمراجعه کردم گفتم چرا حقوقم پرداخت  نشده گفتیم ما ۸ نفریم که درادارت مختلف حقوق حالت اشتغال می گیریم فقط حقوق بنده قطع شده گفتند شما پیدا شدی آیا دوزدی کردم بعداز ۱۳سال حقوق بگیر بودم آیا مقام محترم بنده چه گناهی کردم برای خاک وتنم نیمه از بنم از دست داده ام آیا حق خودم از چه ارگانی پیگری کنم اگر هر کارت جانبازی باشد نمی خواهم به  شرکت مراجعه می کنیم   می گوید غیر دولتی به تامین اجتماعی مراجعه می کنیم می گوید غیردولتی به بنیاد شهید مراجعه  می گوید پیدا شدی  پس چه خاکی بی سرم بریزم محض رضای خدا درحق بنده کوتائی نکنید  با عنایت به اینکه  انقلاب اسلامی براساس  اهدای هزاران شهید و جانباز شکل گرفته و احترام و پاسداشت ایثارگران در هر کشور جز وظایف دولت و ملت است که بر اساس قوانین موضوعه در ان رابطه این امر غیر قانونی است زیرا بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون خدمات رسانی به ایثارگران اصلاحیه مورخه ۳\۷\۱۳۹۷که تاکید مجدد بر بند ۱ماده واحده الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان اسرا و غیره که در خصوص دریافت توامان حقوق حالت اشتغال جانبازی و غیره و حقوق از بابت استخدام است که قطع حقوق بنده فاقد مجوز قانونی بوده و تخلف است که متاسفانه این قشر که تن را در راه اعتلای ارمان های سپری کردیم تا کشور عزیزمان و ایرانیان در سایه تلاش ما در رفاه و اسایش باشند ولی متاسفانه اینکه پس از ارام شدن اوضاع به جای تلاش در جهت بهبود زندگی ما متاسفانه در خود دستگاه متولی حقوق جانبازان و شهدا دو درصد کاهش حقوق که کمترین خدمت به جانبازان است بر امده اند که نمونه ان درباره  پرونده حقوق اینجانب بعنوان یک جانباز انقلاب اسلامی که برابر گواهی پیوست بنده بعنوان بازرس پایگاه بسیج و دارای حکم ابلاغ درجه سایرموارد می باشم ولی متاسفانه اینکه برای این سمتهای بنده قائل نبوده اند و پرونده بنده را حتی در قیاس با یک جانباز ساده هم برابر نبوده اند و قطع حقوق اینجانب را خدمات به اینجانب می داند ولی دستورات رهبر معظم انقلاب(ره)و مقام معظم رهبری محتوای دیگری دارد که در مورد اینجانب اعمال نشده است اینجانب در کمیسیون پزشکی تعیین از کار افتادگی کلی حالت اشتغال جانبازان انقلاب اسلامی و نیرو های مسلح شناخته شده ام (مستند به نامه پیوست )همچنین برابر نامه شماره ۳۲۷۰\۱۰۰/د۴۱مورخ۱۴\۳ \۱۳۸۸ریاست محترم دیوان عدالت اداری که مبین پرداخت حقوق حالت اشتغال جانبازان از کار افتاده کلی از سوی بنیاد شهید و امور ایثار گران برابر تبصره یک قانون حالت اشتغال مصوب ۳۰\۶\۱۳۷۲نیز اینجانب شرایط کامل دریافت حقوق مزایا از بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کردستان را دارم که پیوست است حال با عنایت به اینکه اینجانب حسب تمامی مدارک پیوست مشمول دریافت حقوق و مزایا می باشم ولی متاسفانه قطع حقوق اینجانب که باعث تبعات روحی و روانی و حتی اجتماعی برای اینجانب و خانواده  ام شده است و اینجانب بخاطر فداکاری برای انقلاب و عدم امنیت از روستای محل سکونت به ناچار به شهر بانه مهاجرت نموده ام ولی امروز در حق اینجانب جفا روا می دارند که شایسته نیست.لذا ازمقام استدعای رسیدگی و بذل توجه به مدارک پیوست و اجابت خواسته اینجانب و برقراری مجدد حقوق و مزایا از تاریخ۳۰\۱۱ \۱۳۹۵همچون سایر افراد که دارای حالت مشابه به اینجانب می باشند و اینک دو حقوق را دریافت می کنند را جهت اجرای عدالت و جبران روز های سختی که به اینجانب و خانواده ام گذشته است را محض رضای الهی برابر قوانین و مدارک پیوست را خواستارم .

        نظر به این که اینجانب در شهرستان بانه که در فاصله ۲۰ کیلومتری از نقطه صفر مرزی با کشور عراق واقع شده زندگی می کنم که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با حضور ایادی آمریکای جنایتکار همواره محل درگیری نیروهای مخلص نظام بوده است. در مورخه ۱۳۶۵/۲/۲۴ حین درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ضدانقلاب بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح و به درجه جانبازی نائل شدم.
          و بطور مستمر با سپاه پاسداران بانه همکاری صادقانه داشته ام.
        بنابر این از تاریخ ۱۳۸۴/۱۰/۱۴  ، پس از ارائه مدارک و بررسی آنها در شورای تآمین شهرستان به صورت رسمی به عنوان جانباز ازکارافتاده کلی شناخته شدم و حقوق دریافت می کردم.
        اما در فواصل زمانی مختلف به نحوه تعین درصد جانبازی معترض شدم که در نهایت مورد موافقت قرار گرفت. ولی با عنایت به اینکه به علت صدمات ناشی از اصابت تیر دشمن در حین درگیری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و مشمول از کارافتادگی کلی حالت اشتغال جانبازان انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح شناخته شده و بر این اساس حقوق اینجانب تا تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ برقرار بوده
        ولی  متاسفانه بنیادشهید و امور ایثارگران بدون دلیل قانونی و حتی درک شرایط اینجانب که همسان با تعداد ۸ نفر دیگر در شهرستان بانه می باشد و هنوز هم حقوق خیش  را دریافت می کنند، حقوق حالت اشتغال مرا قطع کرذند که این امر  بسیاری برای اینجانب و خانواده ام داشته است انیجانب که درشرکت آب وفاضلاب بانه کار می کردم واین شرکت طبق قانون غیر دولتی است وحقوق ومزایای اینجانب برابرقانون کار وبخشنامه وزارت نیرو می باشد واینجانب که در تاریخ ۱۴۰۱/۷/۱بازنشسته شده ام نامه شرکت آب و فاضلاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بانه این شرکت خصوصی غیردولتی وتابع قانون کار وبخشنامه وزارت نیرو می باشد درخصوص برقرار حقوق ومزیای جانبازی اوامر مقتضی مبذول بفرمائید
           نامه به پیوست می باشد شماره نامه ص ۱۴۰۱/۲۶۸۳/۳۴ مورخه ۱۴۰۱/۷/۲۰ وهم نامه تامین اجتماعی به بنیادشهید وامورایثارگران شهرستان بانه چون انیجانب غیره دولتی بوده  فاقد هر گونه مزایای ایثار گری می باشد طبق ماده ۷۶تامین اجتماعی بازنشست شده به پیوست می باشد شماره نامه ۸۷۵/۰۶/۱۴۰۱/۵۶۲۰مورخه ۱۴۰۱/۷/۲۳
        ااز مقام محترم تقاضا دارم که بعداز از خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خود رانسبت به درخواست بنده معطوف بفرمایند تا حق  بنده  ضایع نگردد.

  3. اظهار چلداوی گفت

    بسمی تعالی
    با سلام و احترام
    اینجانب جاسم چلداوی فرزند سلمان آزاده و جانبازدفاع مقدس
    بنده به نامی از حرکت پیامبر گونه امام راحل از بدو شروع انقلاب با حضور در تظاهراتهای انقلاب که منجر به مجروح و بستری شدنم در بیمارستان سوسنگردشدعهدو پیمان ناگسستنی با اهداف و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بستم که با شروع جنگ تحمیلی با حضور در جبهه های حق علیه باطل این مهم را دنبال کردم و منجر به اسارت من توسط دژخیمان بعثی گردید و پس از تحمل ۷سال و۸ماه و داشتن ۵۵درصد جانبازی با تنی معلول ومملواز درد و آلام جسمانی به میهن بازگشتم حالا در سنین کهنسالی در وضعیت بسیار بد جسمانی به دلیل وجود ترکشهای متعدد در بدن و درد بیکاری و مشکلات فرزندان پسر و دخترم که همگی دارای تحصیلات دانشگاهی هستندتحمل آلام جسمانی را برای من دو چندان نموده است
    مراجعات پیاپی و پیگیریهای مدام اینجانب از بنیاد و آمور ایثارگران سوسنگرد تاکنون هیچ نتیجه ایی در بر نداشته و هیچ برخورد مناسب و پاسخگویی از ایشان ندیده ام
    اینجانب شکایت خود را اول نزد پروردگار و سپس نزد دیوان عدالت اداری می نمایم و امیدوارم با پیشگیری شما وحصول نتیجه گوشه ای از درد ومعنت اینجانب تسلی یابد

  4. صابر باقری گفت

    عرض ادب بنده جانباز ۳۰درصدم همسرم ارثی پدرشیش یک پژو ۱۳۸۴ ا عوض کنم سه تا دختر دارم خودمم مریضم ماشین برای لوکس نیست برای ضروری زندگی هست نه وام کم سودمیدن نه کمک میکنن پس من چکار کنم کمکم کنید هر چند میدونم قاضی زاده یا اون بالاها زحمت خوندن به خودشونو نمیدن ۰۹۳۸۴۶۵۰۲۱۲

    پاسخ

  5. محسن دادخواه گفت

    سلام بنده جانباز ۲۰ درصد هستم به کمسیون سپاه رفتم و تایید کردن موج گرفتگی دارم ولی بنیاد می گوید که باید نسخه ها و مدارک بیمارستان را داشته باشی در حالی که بیمارستان مدرکی ندارد.

  6. ابراهیم امینی سیوچ گفت

    باهدای سلام وتحیات الهی
    احتراما به استحضارعالی می رساند 
    اینجانب جانباز ازکارافتادگی کلی و بسیج فعال و پیرو خط رهبری مدظل العالی و معاون بازرسی پایگاه شهید حسنی می باشم. به عنوان احدی از شهدای زنده این مملکت اسلامی برای جلوگیری از تضییع حقوقم خواستار توجه ویژه ای هستم.خواهان درهمان ابتدای انقلاب پیوسته در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده ام ودراین راه با تحمل سختیها درراه ارتقای آرمانهای انقلاب وامام راحل ( ره ) ومقابله با تهدیدات علیه نظام دشواریهای بسیاری بر سر راهم آمده که در این راستا اینجانب در جریان درگیری با ضد انقلاب در تاریخ ۱۳۶۵/۲/۲۴مجروح وبه درجه جانبازی نائل شدم پس از پایان جنگ اینجانب در تاریخ ۱۳۶۹/۹/۱۸ با قرار دادی در جهاد سازندگی شهرستان بانه مشغول به کار شدم متعاقبا از سال ۱۳۷۷به شرکت اب و فاضلاب بانه منتقل شدم  که در این فاصله زمانی ازتاریخ۱۴\۱۰\۱۳۸۴حقوق و مزایای جانبازی تا تاریخ۳۰ \۱۱\۱۳۹۵به اینجانب پرداخت می شد که متاسفانه پس از آن بنیاد شهید و امور ایثار گران بدونه هیچ گونه دلیل خاص حقوق حالت اشتغال بنده را قطع کردند به بنیاد شهیدمراجعه کردم گفتم چرا حقوقم پرداخت  نشده گفتیم ما ۸ نفریم که درادارت مختلف حقوق حالت اشتغال می گیریم فقط حقوق بنده قطع شده گفتند شما پیدا شدی آیا دوزدی کردم بعداز ۱۳سال حقوق بگیر بودم آیا مقام محترم بنده چه گناهی کردم برای خاک وتنم نیمه از بنم از دست داده ام آیا حق خودم از چه ارگانی پیگری کنم اگر هر کارت جانبازی باشد نمی خواهم به  شرکت مراجعه می کنیم   می گوید غیر دولتی به تامین اجتماعی مراجعه می کنیم می گوید غیردولتی به بنیاد شهید مراجعه  می گوید پیدا شدی  پس چه خاکی بی سرم بریزم محض رضای خدا درحق بنده کوتائی نکنید  با عنایت به اینکه  انقلاب اسلامی براساس  اهدای هزاران شهید و جانباز شکل گرفته و احترام و پاسداشت ایثارگران در هر کشور جز وظایف دولت و ملت است که بر اساس قوانین موضوعه در ان رابطه این امر غیر قانونی است زیرا بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون خدمات رسانی به ایثارگران اصلاحیه مورخه ۳\۷\۱۳۹۷که تاکید مجدد بر بند ۱ماده واحده الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان اسرا و غیره که در خصوص دریافت توامان حقوق حالت اشتغال جانبازی و غیره و حقوق از بابت استخدام است که قطع حقوق بنده فاقد مجوز قانونی بوده و تخلف است که متاسفانه این قشر که تن را در راه اعتلای ارمان های سپری کردیم تا کشور عزیزمان و ایرانیان در سایه تلاش ما در رفاه و اسایش باشند ولی متاسفانه اینکه پس از ارام شدن اوضاع به جای تلاش در جهت بهبود زندگی ما متاسفانه در خود دستگاه متولی حقوق جانبازان و شهدا دو درصد کاهش حقوق که کمترین خدمت به جانبازان است بر امده اند که نمونه ان درباره  پرونده حقوق اینجانب بعنوان یک جانباز انقلاب اسلامی که برابر گواهی پیوست بنده بعنوان بازرس پایگاه بسیج و دارای حکم ابلاغ درجه سایرموارد می باشم ولی متاسفانه اینکه برای این سمتهای بنده قائل نبوده اند و پرونده بنده را حتی در قیاس با یک جانباز ساده هم برابر نبوده اند و قطع حقوق اینجانب را خدمات به اینجانب می داند ولی دستورات رهبر معظم انقلاب(ره)و مقام معظم رهبری محتوای دیگری دارد که در مورد اینجانب اعمال نشده است اینجانب در کمیسیون پزشکی تعیین از کار افتادگی کلی حالت اشتغال جانبازان انقلاب اسلامی و نیرو های مسلح شناخته شده ام (مستند به نامه پیوست )همچنین برابر نامه شماره ۳۲۷۰\۱۰۰/د۴۱مورخ۱۴\۳ \۱۳۸۸ریاست محترم دیوان عدالت اداری که مبین پرداخت حقوق حالت اشتغال جانبازان از کار افتاده کلی از سوی بنیاد شهید و امور ایثار گران برابر تبصره یک قانون حالت اشتغال مصوب ۳۰\۶\۱۳۷۲نیز اینجانب شرایط کامل دریافت حقوق مزایا از بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کردستان را دارم که پیوست است حال با عنایت به اینکه اینجانب حسب تمامی مدارک پیوست مشمول دریافت حقوق و مزایا می باشم ولی متاسفانه قطع حقوق اینجانب که باعث تبعات روحی و روانی و حتی اجتماعی برای اینجانب و خانواده  ام شده است و اینجانب بخاطر فداکاری برای انقلاب و عدم امنیت از روستای محل سکونت به ناچار به شهر بانه مهاجرت نموده ام ولی امروز در حق اینجانب جفا روا می دارند که شایسته نیست.لذا ازمقام استدعای رسیدگی و بذل توجه به مدارک پیوست و اجابت خواسته اینجانب و برقراری مجدد حقوق و مزایا از تاریخ۳۰\۱۱ \۱۳۹۵همچون سایر افراد که دارای حالت مشابه به اینجانب می باشند و اینک دو حقوق را دریافت می کنند را جهت اجرای عدالت و جبران روز های سختی که به اینجانب و خانواده ام گذشته است را محض رضای الهی برابر قوانین و مدارک پیوست را خواستارم .

    نظر به این که اینجانب در شهرستان بانه که در فاصله ۲۰ کیلومتری از نقطه صفر مرزی با کشور عراق واقع شده زندگی می کنم که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با حضور ایادی آمریکای جنایتکار همواره محل درگیری نیروهای مخلص نظام بوده است. در مورخه ۱۳۶۵/۲/۲۴ حین درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ضدانقلاب بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح و به درجه جانبازی نائل شدم.
      و بطور مستمر با سپاه پاسداران بانه همکاری صادقانه داشته ام.
    بنابر این از تاریخ ۱۳۸۴/۱۰/۱۴  ، پس از ارائه مدارک و بررسی آنها در شورای تآمین شهرستان به صورت رسمی به عنوان جانباز ازکارافتاده کلی شناخته شدم و حقوق دریافت می کردم.
    اما در فواصل زمانی مختلف به نحوه تعین درصد جانبازی معترض شدم که در نهایت مورد موافقت قرار گرفت. ولی با عنایت به اینکه به علت صدمات ناشی از اصابت تیر دشمن در حین درگیری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و مشمول از کارافتادگی کلی حالت اشتغال جانبازان انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح شناخته شده و بر این اساس حقوق اینجانب تا تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ برقرار بوده
    ولی  متاسفانه بنیادشهید و امور ایثارگران بدون دلیل قانونی و حتی درک شرایط اینجانب که همسان با تعداد ۸ نفر دیگر در شهرستان بانه می باشد و هنوز هم حقوق خیش  را دریافت می کنند، حقوق حالت اشتغال مرا قطع کرذند که این امر  بسیاری برای اینجانب و خانواده ام داشته است انیجانب که درشرکت آب وفاضلاب بانه کار می کردم واین شرکت طبق قانون غیر دولتی است وحقوق ومزایای اینجانب برابرقانون کار وبخشنامه وزارت نیرو می باشد واینجانب که در تاریخ ۱۴۰۱/۷/۱بازنشسته شده ام نامه شرکت آب و فاضلاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بانه این شرکت خصوصی غیردولتی وتابع قانون کار وبخشنامه وزارت نیرو می باشد درخصوص برقرار حقوق ومزیای جانبازی اوامر مقتضی مبذول بفرمائید
       نامه به پیوست می باشد شماره نامه ص ۱۴۰۱/۲۶۸۳/۳۴ مورخه ۱۴۰۱/۷/۲۰ وهم نامه تامین اجتماعی به بنیادشهید وامورایثارگران شهرستان بانه چون انیجانب غیره دولتی بوده  فاقد هر گونه مزایای ایثار گری می باشد طبق ماده ۷۶تامین اجتماعی بازنشست شده به پیوست می باشد شماره نامه ۸۷۵/۰۶/۱۴۰۱/۵۶۲۰مورخه ۱۴۰۱/۷/۲۳
    ااز مقام تقاضا دارم که بعداز از خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خود رانسبت به درخواست بنده معطوف بفرمایند تا حق  بنده  ضایع نگردد۰ ۰۹۱۸۳۷۴۹۳۷۱

پاسخ به این دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ایمیل خود را وارد نمایید

برای ارسال دیدگاهتان از شما متشکریم