وکیل کمیسیون ماده ۹۹

وکیل کمیسیون ماده 99 شهرداری

کمیسیون ماده ۹۹ روستایی، با هدف جلوگیری از ساخت و ساز ویلا به صورت غیر مجاز در روستا ها وضع شده است. بر اساس این ماده افراد مجاز نیستند تا در زمین های زراعی، ویلا و ساختمان های مسکونی بنا کنند. عملی شدن این موضوع وابسته به یک سری شرایط خاص در برخی از زمین های زراعی می باشد و بر اساس یک سری ضوابط، مجوز ساخت ویلا صادر می شود. کمیسیون ماده ۹۹ یکی از کمیسیون های اصلی تشکیل شده در شهرداری می باشد که به تخلفات ساختمانی در محدوده خارج از شهر ها رسیدگی می کند. تخلفات ساختمانی در ساخت و ساز ملک، قوانین و ضوابط شهرداری را نقض می کنند. شهرداری طبق کمیسیون ماده ۹۹ به این تخلفات رسیدگی می کند.

مشاوره تخصصی
درصورت نیاز به مشاوره حقوقی فرم زیر را تکمیل نمایید
وکلای مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت

همان طور که در بالا اشاره شد، ساخت بعضی از ساختمان ها با داشتن یک سری شرایط خاص در زمین های زراعی مجاز خواهد بود. ساختمان هایی که در زمین ها کشاورزی می توان ساخت عبارتند از:

  • انبار ها
  • خانه های کشاورزی
  • پناهگاه های دام
  • سوله ها
  • مرغداری
  • سیلو ها
  • ذخیره خوراک یونجه
  • ذخیره سازی تجهیزات
ماده 99

در تخلفات مربوط به شهرداری، میزان هزینه لازم برای گرفتن وکیل کمیسیون ماده نود و نه حدود ۸ تا ۱۰ درصد مبلغ مورد مطالبه موکل خواهد بود.

ساخت و ساز در زمین های زراعتی

چگونه اعتراض به تصمیم کمیسیون شهری اصل ۹۹ انجام می شود؟

کمیسیون شهرداری اصل ۹۹ بعد از بررسی پرونده حکمی را صادر می کند و اگر فردی نسبت به حکم صادره اعتراض کند، باید به دیوان اجرایی دادگستری شکایت نماید. ذینفع می تواند تا سه ماه پس از صدور تصمیم خود به دادگاه اداری دادگستری شکایت کند. به همین دلیل شخص به وکیل خبره‌ای نیاز دارد که از تمام قوانین ماده ۹۹ مطلع باشد و بتواند از موکلش دفاع کند.

اگر فردی با تصمیم صادره از سوی دادگاه اداری دادگستری مخالفت کند، می تواند ظرف ۲۰ روز اعتراض خود را اعلام کرده و تقاضای استیضاح کند. تصمیم منتشر شده در شعبه تجدیدنظر دوباره مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیم نهایی صادر می شود.

مقاله پیشنهادی:

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰

تا چه حد می‌توان به کار کمیسیون اصل ۹۹ در خصوص تراکم بیش از حد اشاره کرد؟

جریمه کمیسیون در اصل ۹۹ این است که در صورت تخلف، مردم باید مبلغی در حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت ملک را به حساب شهرداری یا ناحیه روستایی واریز کنند. اگر فردی با تصمیم صادره مخالفت کند، قادر نخواهد بود در کمیسیون اعتراض کند و باید این شکایت را در دادگاه اداری دادگستری ثبت کند. لازم به ذکر است که مدت اعتراض به تصمیم های صادر شده در دادگاه اداری دادگستری حداکثر تا ۳ ماه است.

چه اختیاراتی بر کمیسیون شهرداری ماده ۹۹ اعمال می شود؟

مواردی که به کمیسیون اصل ۹۹ ارسال می شوند، باید توسط وکیل کمیسیون ماده ۹۹ پیگیری شود. این کمیته اختیاراتی دارد و چنانچه تخلف ثابت شود, می تواند به هر فردی جریمه بپردازد و یا دستور تخریب یک ساختمان را صادر کند. این در حالی است که این میزان برابر با ۵۰ تا ۷۰ درصد از هزینه‌ های ساخت و ساز ساختمان می ‌باشد.

آیا می توان با رای کمیسیون شهرداری اصل ۹۹ مخالفت کرد؟

کمیسیون ماده ۹۹ فرمانداری پس از بررسی پرونده را صادر میکند. تنها مقامی که می تواند نسبت به تصمیمات این کمیسیون اعتراض کند, دیوان اداری دادگستری است. بر این اساس، ظرف سه ماه پس از صدور تصمیم مذکور، ذینفع می تواند علیه تصمیم کمیسیون در دادگاه اداری دادگستری شکایت کند.

بهترین کار این است که در این زمینه از کمک یک وکیل کمیسیون ماده نودونه شهرداری کمک بگیرید و تمام قوانین و مقررات را به خوبی بداند. زیرا اگر یک وکیل با تجربه لایحه قانونی نیرومندتری را با بررسی تمام جوانب آماده کند, قطعا نتیجه بهتری در دیوان عدالت اداری خواهد داشت.

لازم به ذکر است که تجدیدنظر در احکام صادره در شعبه اول «دیوان عدالت اداری» نیز ممکن است. به گونه ای که تنها ۲۰ روز فرصت طرح یک درخواست محدود سازی عقیده وجود دارد و پس از آن، تصمیم گیری در شعبه تجدیدنظر دیوان اداری دادگستری مورد بررسی مجدد قرار می گیرد و حکم صادره مورد تجدید نظر قرار می گیرد.

منظور از تخلفات ساختمانی چیست؟

در مورد تخلفات ساخت و ساز ساختمان بدون مجوز و یا نقض آنچه که در مجوز مشخص شده، انجام می شود، اما به دقت، برخی از این تخلفات را می توان ذکر کرد:

  • ساخت یک ساختمان بدون مجوز
  • ساخت طبقه ها بیش از تعداد مشخص شده در پروانه
  • دست اندازی به جاده های شهری
  • عدم رعایت استانداردهای فنی، بهداشتی و شهری در ساختمان و عدم استحکام و مقاومت ساختمان
  • نقض مهندس ناظر ساختمان
  • نداشتن پارکینگ
  • تغییر نوع استفاده از ساختمان (به عنوان مثال تغییر کاربری مسکونی به استفاده تجاری)
  • ساخت و ساز ساختمان در مناطق ممنوعه
  • ساخت بیش از سطح مجاز اشتغال
  • ساخت و ساز ساختمان بیش از منطقه مشخص شده در مجوز

نکته قابل ذکر این است که یک وکیل ماده نود و نه به شما کمک می کند تا با تخلفات و نحوه کم کردن جریمه های آن بیشتر آشنا شوید و همچنین اگر تخلفی صورت نگرفته داشتن یک وکیل ماده ۹۹ شهرداری کمک می کند تا با ارائه دفاعیه محکم و تجدید نظر بتوانید رای صادره را عوض کنید.

مقامات صالح کجا هستند تا در مورد تصمیمات کمیسیون اصل ۹۹ شهرداریها شکایت کنند؟

چنانچه فردی با تصمیم کمیسیون ۹۹ مبنی بر سرکوب صادر شده مخالفت کند، تنها می تواند ظرف ۳ ماه از تاریخ ابلاغ به متهم به دادگاه اداری دادگستری شکایت نماید. در غیر این صورت، تصمیم کمیسیون اصل ۹۹ قطعی است و نمی توان آن را مورد اعتراض یا استیناف قرار داد. ضرب الاجل قانونی که کمیسیون اصل ۹۹ آن را اخراج تلقی میکند بیشتر به منظور طرح شکایت از حکم کمیسیون اصل ۹۹ دادگاه عدالت اداری است. درباره رای صادره از کمیسیون اصل ۹۹، می توان به رای کمیسیون شهری اصل ۹۹ در دادگاه عدالت اداری با کمک وکیل کمیسیون ماده ۹۹ تقاضای تجدید نظر کرد.

جریمه کمیسیون ماده 99

روند ارجاع پرونده به کمیسیون اصل ۹۹

اقدامات اصلاحی در مجلس اعلای اسلامی عراق به شرح زیر است:

  • اطلاع رسانی به مالکان مختلف پس از بازرسی دقیق از ساختار، با توجه به برنامه هادی توسط دهیار.
  • فرستادن اخطار به بخشداری توسط دهیار
  • صدور دستور رسیدگی به پرونده طبق ماده ۹۹ از سوی بخشدار
  • ضبط تصاویر از زوایای مختلف سازه توسط دهیار.
  • ارائه نقشه هوایی، جزئیات جلسه آب بندی ساختار، مشخصات مالک، تصویر کارت ملی مالکان ساختمان، دفاع از مالک متخلف، مجوز ساخت و سایر اسناد مورد نیاز برای تکمیل پرونده توسط کشاورز.
  • ارسال پرونده به بخشداری
  • ارجاع پرونده از بخشداری به کمیسیون فوق (واقع در فرمانداری)
  • رسیدگی و صدور حکم
  • ابلاغ حکم به دهیاری
  • گروهی متشکل از نماینده دادستان, قرارگاه پلیس, نماینده رئیس منطقه و شورا از محلی که ساختمان در آن ساخته شده است بازدید به عمل می آورند.
  • اجرای حکم که می تواند جریمه، خرابی یا حتی هر یک از این موارد باشد.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مربوط به ماده ۹۹

این مدارک به این قرارند:

  • درخواست مالک ساختمان برای صدور تکمیل کار ساختمان
  • عکس شناسنامه و همچنین عکس کارت ملی صاحب آن.
  • تصویر سند مالکیت مالک
  • تصویر محل ملک روی نقشه هادی و تایید هیات امنا یا شورای اسلامی روستا و یا حتی اداره روستا و منطقه.
  • گاز، تلفن، قبض آب که به نام مالک ساختمان است
  • عکس از مجوز ساخت یا حتی آخرین گواهی تکمیل کار
  • سه قطعه عکس رنگی از زوایای مختلف ساختمان مورد نظر
  • پاسخ به سوالات از بخش جهاد کشاورزی، بخش محیط زیست، اداره راه و شهرسازی، اداره برق منطقه ای، اداره منابع طبیعی، بخش گاز و غیره.

هر ساله ممکن است مدارک و قوانین مربوطه تغییر پیدا کند بنابراین توصیه می کنیم برای اینکه روند کاری خود را تسهیل ببخشید حتما از کمک وکیل ۹۹ شهرداری برای این مورد بهره ببرید.

فواید اخذ وکیل کمیسیون ماده ۹۹

برای توضیح مزیت استخدام وکیل کمیسیون ماده نودونه شهرداری کافی است توجه داشته باشید که موفقیت در پرونده شما در شهرداری بستگی به استفاده از تجربه یک وکیل متخصص و با تجربه در این زمینه دارد و باید به خاطر داشت که در هر صورت بهتر است به متخصص خود مراجعه کنید. در همه موارد، مردم می توانند با مبلغ جریمه تعیین شده مخالفت کرده و مبلغ آن را بر اساس زندگی، کار یا شرایط دیگر کسر کنند.

نظر به اینکه تصمیم کمیسیون مربوطه را می توان در دادگاه اداری دادگستری لازم الاجرا دانست، بهترین راه این است که فرد قبل از هر اقدامی در این پروندهها از مشاوره حقوقی معتبر برخوردار شود و در صورت لزوم، پرونده را در اختیار آنها قرار دهد. اگر شما یک لایحه و یا عریضه را بدون اطلاع و آگاهی کافی در مورد پرونده تان تهیه کنید و نتوانید دلایل قانونی را درست توضیح دهید, در آنصورت نمی توانید با از دست دادن فرصت طلایی در اعتراض به تصمیم صادر شده بطور مناسب از حقوق خود دفاع کنید.

وکیل کمیسیون ماده ۹۹ از گروه وکلای وکیل دیوان عدالت، همه موارد کمیسیون ۹۹ را به نحو کاملا حرف های انجام می دهد و این تضمین را به شما می دهند که ایشان تمام توان خود را بکار برده تا از حقوق موکلین خود دفاع کرده و لایحه را با بهترین وکیل اصل ۹۹ کمیسیون روستاها تهیه نمایند. برای تماس با یک وکیل کمیسیون ماده نودونه می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۹۱۳۰۲۲ تماس بگیرید و درباره ماده ۹۹ بصورت رایگان مشاوره کارشناسی دریافت کنید.

به طور کلی، دیوان اداری دادگستری، مرجع رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم علیه نهادهای اداری و دولتی است. یکی از مواردی که پرونده های زیادی به دیوان اداری ارجاع می شود کمیسیون اصل ۹۹ است.

شماره تلفن بهترین وکیل کمیسیون ماده ۹۹

به طور کلی کسانی که و وکیل کمیسیون ماده نودونه شهرداری ها یا شوراهای روستایی به عهده دارند باید با سایر قوانین مربوط به حریم خصوصی, شهری و … آشنا باشند و علاوه بر این با قوانین شهرداری ها آشنا باشند. بنابراین، معمولا انتخاب وکیل برای این موارد دشوارتر بوده و مستلزم مراقبت بیشتر است. پس بهترین راه، استفاده از وکلای شناخته شده و آشنا با موضوع فوق است.

یکی از حرفه ای ترین وکلای کمیسیون ماده ۹۹، گروه تخصصی گروه وکلای دیوان عدالت اداری است که با تجربه سالیان درازی که در این زمینه دارند؛ شما می توانید پرونده خود را با اعتماد به نفس به آنها واگذار کنید. برای کسب راهنمایی و تماس با آن‌ها، با شماره‌هایی که در وب‌سایت آمده است، تماس بگیرید.

نظرات
  1. Zhila گفت

    عالی

    1. admin گفت

      سپاسگزارم

  2. Mona saadat گفت

    از اینکه تمامی اطلاعات رو در اختیار بنده گذاشتید و منو از بسیاری از مسائل آگاه کردید و پروندم رو در جریان گذاشتید ممنون
    موفق باشید

    1. admin گفت

      انجام وظیفه گردیم. حوشحالیم که رضایت داشتید

پاسخ به این دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ایمیل خود را وارد نمایید

برای ارسال دیدگاهتان از شما متشکریم