وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰

وکیل کمیسیون ماده 100

وکیل کمیسیون ماده صد کیست؟ در چه موضوعات و پرونده هایی به وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ نیاز داریم؟

برای دریافت پاسخ تمام سؤالاتتان در مورد «وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری»، در ادامه با این مطلب همراه باشید.

مشاوره تخصصی
درصورت نیاز به مشاوره حقوقی فرم زیر را تکمیل نمایید
وکلای مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت

کمیسیون ماده ۱۰۰

در تمام کشور های دنیا، ساخت و ساز دارای قوانین خاصی می باشد و اگر کسی این قوانین را رعایت نکند، مشمول جریمه و طبق قانون با وی برخورد خواهد شد. کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری؛ بیان می کند که تمامی مالکین اراضی و افرادی که قصد ساخت و ساز دارند، موظف هستند پیش از ساخت و ساز، اقدام به دریافت «پروانه ساخت» از شهرداری نمایند. شهرداری باید بررسی های لازم در خصوص صدور پروانه برای ساخت و ساز را انجام داده و اگر موردی وجود داشت، از ساخت و ساز جلوگیری به عمل آورد. براساس این کمیسیون، هیج مالک ساختمانی حق ندارد بدون گرفتن مجوز شهرداری در محدوده شهری و یا اطراف آن، به تفکیک زمینش اقدام کرده و یا تخریب و ساخت و ساز انجام دهد. در صورتی که افراد بدون مجوز و پروانه اقدام به موارد گفته شده نمایند، شهرداری اختیار این را دارد که این عملیات را متوقف کند، همچنین در کمیسیون ماده ۱۰۰ در مورد تخریب و یا جریمه فرد خاطی تصمیم گیری می شود.

نمونه دادخواست و آرای «ماده ۱۰۰ شهرداری» در دیوان عدالت اداری

نمونه رأی کمیسیون ماده 100
نمونه رأی کمیسیون ماده 100
نمونه رأی کمیسیون ماده 100
نمونه رأی کمیسیون ماده 100
نمونه رأی کمیسیون ماده 100

وکیل متخصص کمیسیون ماده ۱۰۰

همانطور که گفته شد؛ افرادی که بدون پروانه شهرداری اقدام به ساخت و یا تخریب ملک خود نمایند، مشمول جریمه خواهند شد. اگرچه محاسبه جریمه دریافتی از متخلفان، به آسانی انجام می شود؛ اما در مورد پروژه های ساختمانی بسیار بزرگ، قیمت گذاری صحیح و محاسبه دقیق جریمه، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند باعث کاهش هزینه ها گردد. اینجاست که «وکیل کمیسیون ماده صد» وارد کار می شود تا بتواند تا حد الامکان، ضرر های مالی وارده را کاهش دهد.

صدور حکم تخریب برای ساختمانی که مجوز شهرداری نداشته، برای مالک خسارت های فراوانی به دنبال دارد. در این مورد، وکیل ماده صد شهرداری می تواند با در دست گرفتن پرونده پیگیری های لازم را انجام و با استفاده صحیح از تبصره ها و بند ها، نظر کمیسیون ماده ۱۰۰ را تغییرداده و از موکل خود دفاع کند. لازم به ذکر است که وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰، می  تواند در مواردی حتی مانع از تخریب ملک موکل خود گردد. با توجه به این که در بخش های گوناگون دعاوی کمیسیون ماده ۱۰۰، پیچیدگی های زیادی وجود دارد، وکیل متخصص در این حوزه تاثیر بسیار زیادی در گرفتن حق افراد خواهد داشت.

اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

در کمیسیون ماده ۱۰۰، چندین نماینده از نهاد های مختلف گرد هم آمده اند تا در رابطه با تخلفات ساختمانی تصمیم گیری نمایند. این اعضا به شرح زیر می باشند:

  • نماینده شهرداری
  • نماینده فرمانداری
  • نماینده دادگستری
  • نماینده شورای شهر

نکته: تمامی افراد نام برده؛ دارای حق رای هستند به جز نماینده شهرداری که باید برای ارائه توضیحات در کمیسیون حضور داشته باشد.

مقدار جریمه ای که برای متخلفان در نظر گرفته می شود، بستگی به میزان تخلف دارد؛ به این صورت که برای متراژ های پایین تر جریمه کمتری لحاظ می شود و هر چه پروژه سنگین تر باشد، میزان جریمه نیز افزایش خواهد یافت و همچنین محاسبه پیچیده تری نیز خواهد داشت. اگر مالکان در حیطه فنی دچار تخلف شوند، حکم بر تخریب ساختمان خواهد بود که در این صورت، خسارت بسیار بیشتر از جریمه نقدی می باشد. متقاضیان عزیز می توانند با مشاوره گرفتن از وکلای خبره ما در گروه وکلای دیوان عدالت اداری، از خسارت های بیشتر جلوگیری به عمل آورده و پرونده خود را به ما بسپارند. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه محاسبه جریمه ماده ۱۰۰ شهرداری دارید، می توانید مقاله آن را مطالعه فرمایید.

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ چه تخصص و مهارتی دارد؟

وکیل متخصص کمیسیون ماده ۱۰۰ مکلف است از تخصص و مهارتهایی برخوردار باشد که شما به سادگی بتوانید به او اعتماد کنید و جریان امور را به او واگذار نمایید. برای آشنایی با وکیل شورای شهر ماده ۱۰۰ و آشنایی با جزئیات مربوط به او, به برخی از توانایی ها و تخصص های اصلی وکیل کمیسیون شهرداری ماده ۱۰۰ اشاره می کنیم تا آنها را بشناسید. در مرحله اول, وکیل کمیسیون ماده صد باید از دانش حقوقی برخوردار باشد و از کلیه مقررات مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اطلاع رسانی کند. از آنجا که بسیاری از نظریه های مشورتی و رای متفق القول هر ساله در مورد پرونده های مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح می شود، بهتر است وکیلی که در این زمینه کار می کند از تمام مسائل جدید در این زمینه آگاه باشد و بتواند از وحدت رویه برای بهبود جریان پرونده های مختلف و تنظیم شرایط مورد موکلش برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

وکیل ماده صد شهرداری باید بتوانند اطلاعات حقوقی را در اختیار موکلینشان در جلسات مشاوره حقوقی قرار دهند و به تمام پرسشهای آنها با دقت کافی پاسخ دهند تا راه حلی مناسب پیدا شود. البته باید مراقب باشید که هر وکیلی در زمینه تخصص و دانشی که دارد بتواند مشاوره کند.

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ چه تخصص و مهارتی دارد؟

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری باید بتواند تمام مدارک معتبر مورد نیاز برای موکلانش را در چارچوب قانونی آماده و فراهم کند. در نظر داشته باشید که در هر یک از مراحل رسیدگی به پروندههای حقوقی به ویژه در مورد کمیسیون ماده ۱۰۰ شورای شهر لازم است که همه عریضه ها, دفاع و درخواست ها را در شکل بندی های گوناگون قانونی ارائه نماید.

افراد عادی در مورد این فرمهای حقوقی اطلاعات خوبی ندارند و وکیل اصل ۱۰۰ کمیسیون شهری بهترین کسی است که می تواند این امور را به صورت حرفه ای اداره کند اما باید بدانید که ارائه نکردن اسناد قانونی معتبر باعث تاخیر خواهد شد و یا رسیدگی به پرونده ممکن است به تعویق بیافتد و به همین دلیل به مردم توصیه می شود به وکیل اصل صد مراجعه کنند تا چنین سند معتبر و حقوقی را تهیه و تدوین کنند. جالب است بدانید که این امر در مورد همه موارد صدق می کند, حتی در مورد پرونده های املاک و مستغلات هم بهتر است به وکیل دعاوی حقوقی مراجعه کنید.

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ و مشاوره حقوقی با وی

وکیل کمیسیون اصل ۱۰۰ می تواند به طرق مختلف به مردم کمک کند و مشاوره حقوقی به آنها بدهد. شاید به دلیل برخی تصورات غلط، برخی افراد فکر می‌کنند که برای استفاده از مشاوره حقوقی وکیل کمیسیون شهرداری ماده ۱۰۰، آنها همچنین باید یک توافق وکیل امضا کنند، اما این درست نیست و اکثر کسانی که جلسات مشاوره حقوقی می‌خواهند، می‌توانند به راحتی از این خدمات حقوقی بهره‌مند شوند و شرایط نسبتا خوبی را برای خود ایجاد کنند.

مشاوره حقوقی یکی از خدمات مهمی است که هر وکیل حرفه ای باید بتواند برای متقاضیان در حوزه کاری خود فراهم کند. حتی وکیل طلاق مرضی الطرفین وظیفه دارد تمام اطلاعات لازم را در جلسات مشاوره حقوقی به موکلین خود بدهد و به پرسش های آنان در خصوص تمام مسائل قانونی که در این زمینه بروز می کند پاسخ دهد تا بتواند در روند رسیدگی به پرونده به این موکلین کمک کند.

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شورای شهر میتواند به شخص خدمات مشاوره ای دهد و مردم میتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند و جریان امور آنها را به بهترین وجه ممکن پیش ببرند. کسانی که اطلاعات مشروحی درباره وکیل ماده صد شورای شهر ندارند باید بدانند که در جلسات مشاوره حقوقی به راحتی میتوانند در مورد تسلط وکیل ماده ۱۰۰ شورای شهر درباره موضوعات مختلف حقوقی مطلع شوند و سوالهای خود را درباره میزان آگاهی از تخصص و مهارتهای وی بپرسند.

وکیل کمیسیون ماده صد یکی از بهترین افرادی است که می تواند به پرسش های شما در این زمینه پاسخ دهد و راهکارهای نسبتا خوبی در حوزه حقوقی به شما ارائه دهد. اگر شما از جمله افرادی هستید که می خواهید بهترین وکیل ماده صد شهرداری را انتخاب کنید؛ به شما توصیه می کنیم در جلسات مشاوره حقوقی با وکیل کمیسیون شهرداری ماده ۱۰۰ شرکت کنید.

مقاله پیشنهادی:

وکیل کمیسیون ماده ۹۹

وظایف وکیل کمیسیون شهری اصل ۱۰۰ چیست؟

وکیل کمیسیون اصل ۱۰۰ شهرداری یکی از مهم ترین وکلای دعاوی در حوزه حقوقی و شهری محسوب می شود. یکی از مهمترین تفاوت های وکیل کمیسیون اصل ۱۰۰ و دیگر وکلای دادگستری این است که این وکیل در مسیری خارج از مسیر قضایی کار می کند. بنابراین، این دسته از حقوقدانان به طور غیر قضایی به موضوع و قوانین خارج از کشور عادی می پردازند. این مسئله می تواند کارآیی و اهمیت وکیل ماده ۱۰۰ شهرداری را افزایش دهد.

مشکل اینجا است که وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شورای شهر سرگرم کار با نهادی است که نیمه دولتی و نیمه قضایی محسوب می شود. این وکیل باید بتواند از موکل خود بر اساس قوانین مدنی، مقررات شهرداری و یا سایر قوانین به خوبی دفاع کند. هدف نخست این وکیل رسیدگی به نقض قانون و هدف دوم او تبدیل این نقض به جریمه نقدی می باشد. اینها مهم ترین کارهایی هستند که شما می توانید از این وکیل انتظار داشته باشید.

با توجه به توضیحات داده شده, می توان به خوبی نتیجه گرفت که نباید به کسی اعتماد کرد که در طول روند رسیدگی به پرونده ها و ادعاهای حقوقی مطرح شده به قانون واقف نباشد یا ادعاهایی مطرح نماید که منطقا نمی توان آن را قبول کرد. همچنین قبل از مراجعه به وکیل توصیه می کنیم به نمونه دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نیز نگاهی بیندازید تا بدانید به چه مدارکی برای ارائه دادخواست نیاز دارید و اطلاعات و مدارک و شواهد لازم را برای اعتراض به همراه خود داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: نحوه دفاع در کمیسیون ماده ۱۰۰

وکیل ماده صد کمیسیون شهری و نظریه مشورتی

وکیل ماده صد کمیسیون شهری و نظریه مشورتی

وکیل کمیسیون ماده صد از کلیه آرای متفق القول و نظریات مشورتی آگاه بوده و می تواند طبق این آرا با مدارک مختلف حقوقی مشورت نماید. ما به یکی از مهم ترین مشاوره ها در مورد وکیل متخصص کمیسیون ماده ۱۰۰ مراجعه کرده ایم. اگر ساختمانی خارج از مرزهای شهر ساخته شده باشد ولی به تخلفات ساختمانی در کمیسیون اصل ۹۹ قانون شهرداری که در سال ۱۳۳۴ با اصلاحات و اضافات بعدی تصویب شد اخمیتی داده نشده باشد و پس از مدتی با توسعه شهر، ساخت ساختمان وارد محدوده یا مرزهای شهر شود. در حال حاضر مورد تخلفات ساخت و ساز؛ با توجه به اینکه مقررات رسمی و صلاحیت قضایی بلافاصله اجرا می شود، موضوع تحت صلاحیت کمیسیون ماده ۱۰۰ از شهرداری است، یا باید در کمیسیون ماده ۹۹ مطرح شود؟

در بسیاری از موارد، ساختمان‌ها در شهرها قبل از تاسیس شهرداری ساخته شده‌اند و طبیعی است که این ساختمان‌ها مجوز ساخت یا مجوز ندارند، اما به دلیل این فرض که تخلف قبل از تاسیس شهرداری رخ داده‌است، هیچ پرونده‌ای تشکیل نشده و هیچ مجوز ساختمانی صادر نخواهد شد. پس از ایجاد شهرداری، مالکان ساختمان ها افزایش مساحت ساختمان و ساخت ساختمان های جدید را بدون اخذ مجوز آغاز می کنند.

با توجه به تبصره ۴ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری که در سال ۱۳۳۴ به تصویب رسیده و اصلاحیه ها و اضافات بعدی آن در نظر گرفته شده است که «در صورت ساختمان بدون پروانه … کمیسیون می تواند با صدور یک اطلاعیه یک دهم ارزش معاملات ساختمان … از ذینفع هر متر مربع ساختمان بدون مجوز جریمه دریافت کند.» در این صورت آیا کمیسیون باید ساختمانهای پیشین را به عنوان ساختمانهای دارای مجوز و ساختمانهای جدید را به اضافه مجوز درنظر بگیرد و به موجب تبصره ۲ ماده ۱۰۰ قانون در مورد ساختمانهای جدید تصمیم و یا تصمیم بگیرد با توجه به تبصره ۴ ماده مذکور و با توجه به اینکه کل ساختمان بدون مجوز و پروانه و بدون ورود به مبحث ساختمانهای قدیمی درنظر گرفته می شود.

در تبصره ۵ ماده ۱۰۰ از قانون شهرداری تایید شده در ۱۳۳۴ با اصلاحات و اضافات بعدی، «عدم ساخت یک پارکینگ یا عدم استفاده از آن» در ردیف تخلفات ساخت و ساز گنجانده شده است؛ بر این اساس، ابتدا، اگر یک فضای پوشش داده شده به عنوان پارکینگ تعیین نشده است؛ اما امکان پارک کردن یک خودرو در حیاط ساختمان به راحتی در دسترس است، آیا ساختمان بدون پارکینگ در نظر گرفته شده است؟ دوم اینکه اگر یک پارکینگ ساخته شده باشد، اما اگر مساحت آن، از جمله گردش، کمتر از ۲۵ متر مربع باشد و ساکنان ساختمان به راحتی بتوانند اتومبیل‌های خود را در آن پارک کنند، تخلف وجود دارد.

تخلف و لغو تصمیم کمیسیون ماده ۱۰۰

برای ارسال دادخواست اعتراض به رای این کمیسیون باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

صلاحیت تام در نقض و ابطال رای کمیسیون ماده ۱۰۰ (این اختیار بر عهده دادگاه عدالت اداری است و ذینفع میتواند شکایت خود را به عنوان درخواست نقض و ابطال رای نهایی کمیسیون در دادگاه عدالت اداری ثبت نماید).

همچنین ذینفع می تواند بر علیه اعضای کمیسیون در سازمان تخلفات اداری شکایت کرده و پس از رسیدگی به پرونده به دادگاه اداری دادگستری شکایت کند. بدین منظور بهتر است از وکیلی که در زمینۀ تخلفات اداری تخصص دارد، کمک بگیرید.

بدین ترتیب, برخی از نکاتی که در رابطه با لغو و نقض ماده ۱۰۰ کمیسیون وجود دارد, عبارتند از:

ساختمان‌هایی که قبل از تصویب نقشه شهر (قبل از سال ۱۹۴۹) ساخته شده‌اند خارج از ماده ۱۰۰ هستند و نمی‌توان آن‌ها را در این کمیسیون مطرح کرد. اما اگر اخیرا در این ساختمان قدیمی تخلفی صورت گرفته (برای مثال در سال ۲۰۱۷), میتوانند موضوع نقض قانون را مطرح کنند.

چه تخلفاتی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بررسی می شوند؟

میان تمام تخلفاتی که در حیطه ساخت و ساز انجام می شوند، تنها تعدادی از آن ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بررسی می شوند و وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ می تواند به آن ها رسیدگی کند. در ادامه به این تخلفات اشاره می کنیم:

  • عدم احداث پارکینگ
  • تجاوز به معابر شهر
  • نداشتن مجوز یا همان پروانه ساخت
  • رعایت نکردن اصول فنی
  • نداشتن استحکام ساختمان
  • تغییر کاربری غیر مجاز
  • تخلف مهندس ناظر ساختمان

در ادامه تمامی موارد ذکر شده را برای عزیزان شرح خواهیم داد.

احداث بنا

عدم احداث پارکینگ

عدم احداث و یا کسری پارکینگ، یکی از تخلفاتی است که در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی و راجع به آن تصمیم گیری می شود. عدم احداث پارکینگ باعث می شود ماشین های زیادی در پیاده رو ها و کوچه ها پارک شده، ایجاد سد معبر نموده و به زیبایی شهر آسیب بزنند یا باعث سخت شدن رفت و آمد مردم شوند. همچنین با توجه به زیاد شدن تعداد و رفت و آمد خودرو ها در شهر، این مسئله اهمیت بیشتری می یابد.

در صورتی که فرد، ساختمان بدون پارکینگ احداث کند و امکانی هم برای تبدیل فضای ساختمان به «پارکینگ قابل استفاده» وجود نداشته باشد، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری برای مالک، تخلف کسری پارکینگ را ثبت کرده و اقدام به دریافت جریمه می نماید. با این حال اگر بتوان فضای قابل استفاده برای ساختمان ایجاد کرد، کمیسیون ماده صد نمی تواند جریمه ای دریافت کند.

تجاوز به معابر شهری

ممکن است مالکان ساختمان ها، در هنگام ساخت بنا به فضای معابر شهر تجاوز نمایند؛ برای مثال: نصب کردن لوله کولر، نصب لوله ناودان، ساخت ایوان، نصب تابلو، نصب در و پنجره ای که رو به معابر باز شود، نمونه تخلفاتی هستند که به منزله تجاوز به معابر تلقی می شوند. در صورت جدی بودن تخلفات بنا ها، شهرداری حکم تخریب بنا را صادر می کند.

ساخت و ساز بدون پروانه ساخت

برای انجام هرگونه ساخت و ساز، لازم است افراد مجوز کتبی از شهرداری داشته باشند و در صورت نداشتن این مجوز، ساختمان بدون پروانه محسوب می شود. اگر جایی که شما اقدام به احداث بنا در آن نموده اید فاقد پلاک ثبتی باشد، بنای شما بدون پروانه تلقی می شود. همچنین در صورتی که مالکان، تمام مراحل صدور پروانه را انجام داده و اقدام به پرداخت تمام عوارض ساختمانی نیز نموده باشند ولی مجوز را اخذ نکرده باشند، بنای مورد نظر بدون پروانه به شمار می رود. اگر ساختمان واقع شده در حریم شهری، سند نداشته باشد در این حالت نیز این ساختمان، بدون پروانه تلقی خواهد شد. تمامی ساختمان های بدون پروانه ساخته شده در خارج از حریم شهر ها؛ اعم از بنا های واقع شده در حریم فرودگاه ها، راه آهن ها و… حکم تخریب دارند.

عدم رعایت اصول فنی

«اصول فنی» در ساختمان سازی، دارای اهمیت بسزایی بوده و در صورت رعایت نکردن آنها، ساختمان فاقد مقاومت و استحکام لازم بوده و عمر زیادی نخواهد داشت. در صورت عدم رعایت اصول فنی در ساختمان، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می تواند اقدام به اخذ جریمه نماید که این جریمه برای بنای بدون مجوز، به ازای هر متر مربع ۱۰/۱ ارزش بنا و ۵/۱ ارزش سر قفلی خواهد بود.

تخریب ساختمان های بدون پروانه بر اساس کمیسیون ماده 100

نداشتن استحکام بنا

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، در صورت عدم رعایت نکات فنی در ساخت بنا، ساختمان استحکام لازم را نخواهد داشت و حکم شهرداری تخریب بنا خواهد بود.

تغییر کاربری غیر مجاز

در صورتی که فرد قوانین درج شده در پروانه را زیر پا گذاشته و خلاف آن عمل نماید و به همین سبب در یک منطقه مسکونی یا غیر تجاری، اقدام به راه اندازی کسب و کار نماید، دست به تغییر کاربری غیر مجاز زده است. شهرداری؛ در صورت مطلع شدن از این مسئله، آن را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده و کمیسیون باید در مدت زمانی کمتر از دو ماه، اقدام به صدور رای تعطیلی تجارت مورد نظر نماید. در مواردی که بر عکس این مسئله اتفاق می افتد، یعنی تبدیل محل تجاری به مسکونی، مشمول این قانون نخواهد شد. در صورت انجام هر یک از تخلفات نام برده، مالک باید برای حل سریع مشکل خود با یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ مشورت نموده و کار خود را به او بسپارد.

مقاله پیشنهادی: مهلت پرداخت جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰

تغییر کاربری

در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری چگونه به پرونده رسیدگی می شود؟

در صورت ارتکاب تخلف از طرف مالکین ساختمان ها، شهرداری ادامه عملیات را متوقف کرده و سپس پرونده تخلف را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می دهد. در این کمیسیون، پرونده بررسی شده و با توجه به «نظر اعضای کمیسیون» رأی صادر می گردد. رأی صادره از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ دو نوع می باشد؛ رأی بدوی و رأی تجدید نظر. رأی ابلاغ شده از سوی کمیسیون در مرحله اول که با استناد به مدارک و شواهد صادر می شود، رأی بدوی نام دارد. این رأی قطعی نبوده، فرد حق اعتراض دارد و می تواند در کمیسیون تجدید نظر این موضوع را پیگیری کند. در صورت داشتن هرگونه اعتراض به رأی بدوی، از زمان صدور رأی فرد ۱۰ روز مهلت دارد که درخواست خود را به کمیسیون تجدید نظر ارائه دهد. بعد از ابلاغ رأی تجدید نظر، اعمال هیچ گونه تغییری در آن امکان پذیر نبوده و این رأی قطعی و قابل اجرا می باشد.

هزینه وکیل ماده ۱۰۰ شهرداری چقدر می باشد؟

در پرونده های مربوط به تخلفات شهرداری؛ دستمزد وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰، چیزی حدود ۸ تا ۱۰ درصد از مبلغ خواسته شده می باشد. در حال حاضر در سایت های مختلف نیز امکان مشاوره با وکیل وجود دارد و به همین سبب؛ افراد می توانند با کارشناسان حقوقی مشورت کرده و بهترین وکیل را در محل سکونت خود انتخاب کنند.

سخن پایانی

در صورت انجام تخلفات ساختمانی توسط مالکان در هنگام احداث بنا، رسیدگی به تخلفات و اجرای حکم، بر عهده کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می باشد. رای صادر شده از این کمیسیون، قابل تغییر بوده و فرد حق اعتراض دارد و می تواند با آوردن مدارک و اسناد مربوطه، حقانیت خود را ثابت و احقاق حق نماید. در صورتی که حکم کمیسیون بر علیه افراد بوده و آنها بر این باورند که حقشان تضییع شده است، می توانند پرونده خود را به وکلای ما در گروه وکلای دیوان عدالت اداری بسپارند تا با پیگیری های متخصصان ما، به حق واقعی خود دست یابند.

نظرات
  1. فاطمه گفت

    سلام من مشاوره گرفتم و از نتیجه و پیگیری پرونده خیلی راضی بودم ممنونم 🌺🌺🌺

    1. admin گفت

      خوشالیم که راضی بودید

  2. محمد گفت

    در خصوص پیگیری پرونده و در جریان گذاشتن چگونگی و نحوه روند پرونده واقعا راضی بودم و ممنونم از اینکه اینقدر متعهد هستید

    1. admin گفت

      باعث افتخار ماست

  3. صادق گفت

    سلام ممنون از زحماتی که کشیدید نتیجه عالی بود 🙏🏻🙏🏻

    1. محمدکاظم گفت

      سلام من مشاپره ای که ازتون گرفتم خیلی توی پرونده کمک کرد خواستم تشکر کنم از اینکه اطلاعات به روز و دقیقی رو در اختیار ما گذاشتید 🙏🏻

      1. admin گفت

        به روز بودن اطلاعات یکی از اصلی ترین پایه های کار ماست. ما وظیفه داریم که موکلانمون رو درست راهنمایی کنیم تا به نتیجه برسند. موفق باشید دوست عزیز

    2. admin گفت

      خوشحالیم که رضایت داشتید

  4. محمدرضا حیدرنیا گفت

    سلام و عرض ادب خواستم تشکر ویژههه کنم ازتون بابت تمامی زحماتتون خیلی عالی هستید و پیگیر ممنونم

    1. admin گفت

      خواهش میکنم جناب حیدرنیا عزیز. خوشحالم که تونستم کمکتون کنم

  5. محمدرضا نژادمند گفت

    سلام پیگیری پرونده در خصوص ماده ۱۰۰ به چه شکل هست؟

  6. نیما اصلانی گفت

    عالی هستید

    1. admin گفت

      سپاس از شما

  7. محمدعلی گفت

    صادقانه کار می کنید و بسیار پیگیر پرونده هستید ممنون

    1. admin گفت

      این وظیفه ماست
      امیدواریم که همیشه موفق باشید

    2. فرشاد گفت

      پیگیری پرونده عالی اخلاق عالی کلا همهچیتون درجه یک هست

      1. admin گفت

        ممنونم. نتیجه گرفتن اصل اولیه کار ماست.

  8. آرش غیاثوند گفت

    از اینکه به صورت کامل پرونده رو خودتون پیگیری می کنید و من رو در جریان اون قرار میدید ممنونم از اینکه تجربه خوبی با شما داشتم ممنونم

    1. admin گفت

      همه این کار ها انجام وظیفه ماست دوست عزیز
      خوشحالیم که میتونیم تجربه خوبی رو برای شما ایجاد کنیم

    2. admin گفت

      سلامت و پایدار باشید دوست عزیز

    3. admin گفت

      زنده باشید دوست عزیز

  9. javad karimshahi گفت

    خیلی ممنون از اینکه وقت میزارید و به صورت کامل مارو در جریان پرونده قرار می دهید

    1. admin گفت

      این یکی از وظایف ماست که موکل رو کامل در مسر پرونده قرار بدیم. ممنون از شما

    2. admin گفت

      وظیفمون رو انجام میدیم دوست گرامی

  10. Sohrab گفت

    عالی هستید 👌🏻👌🏻خوشحالم کارم رو صفر تا صد به شما سپردم

    1. admin گفت

      ممنون از شما. خیلی خوشحالم که از نتیجه کار راضی بودید.

    2. admin گفت

      ممنونم. خوشحالم که تونستیم تجربه خوبی رو براتون ایجاد کنیم.موفق باشید.

  11. مرضیه گفت

    بهترین مجموعه حقوقی که دیدم. واقعا عالی بودید و با صداقت کارو جلو بردین. ممنون

    1. admin گفت

      خداروشکر و این رضایت شما باعث خوشحالی ماست.پیروز باشید.

  12. صبا سرایی گفت

    من خواستم تشکر کنم از آقای رسالتی بابت پیگیری های دلسوزانشون که برای پرونده من انجام دادن. واقع بهترینید.

    1. admin گفت

      بزرگوارید. هدف ما رضایت موکلانمون هست.

  13. آذر پیرهادی گفت

    مهم ترین خصیصه ای که یه وکیل میتونه داشته باشه اینه که موکلش رو در جریان کارهایی که انجام میده قرار بده و دلسوزانه عمل کنه. که این ویژگی ها در مجموعه شما وجود داشت. دست مریزاد

    1. admin گفت

      ما به وظیمون عمل کردیم. امیدوارم هر جا که هستید شاد و پیروز باشید.

  14. mina zahedi گفت

    سلام یه مجموعه حقوقی متعهد و کاربلد.عالی هستید

    1. admin گفت

      سلام سپاسگرازم و خوشحالم که تونستم کمکتون کنم.

  15. مینا گفت

    سلام مطالبتون خیلی کاربردی بود من خیلی استفاده کردم ممنون از سایت خوبتون

    1. admin گفت

      سلام از این بابت خوشحالیم

  16. سارا هدایتی گفت

    سلام ممنون از گروه وکلای دیوان عدالت اداری با این تیم حرفه ایشون. واقغا لذت بردم از نحوه کارتون

    1. admin گفت

      خانم هدایتی عزیز سپاس از شما و لطف بیکرانتون

  17. محمدرضا گفت

    سلام و وقت بخیر. من توی ساخت ملکم و تبدیل کاربری اون دچار مشکل شدم. باید از وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ استفاده کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. admin گفت

      سلام وقتتون بخیر. پاسخ سوالتون ایمبل شد

  18. قاسم حدادی گفت

    سلام. یه سوال داشتم توی کمیسیون ماده ۱۰۰ چقدر طول میکشه که در دیوان عدالت اداری پرونده به نتیجه برسه؟

    1. admin گفت

      سلام پاسخ براتون ایمیل شد

پاسخ به این دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ایمیل خود را وارد نمایید

برای ارسال دیدگاهتان از شما متشکریم