وکیل بیمه تأمین اجتماعی

بهترین وکیل تأمین اجتماعی در تهران

تمام افرادی که جزو کارکنان ادارات و ارگان های کشور محسوب می شوند، اعم از رسمی و پیمانی، از تمام امکانات تامین اجتماعی برخوردار بوده و تحت حمایت این سازمان قرار می گیرند. از امکانات تامین اجتماعی می توان به بازنشستگی، بیمه بیکاری، فوت، از کارافتادگی و … اشاره کرد. افراد در طول دوره خدمت خود ماهانه حق بیمه پرداخت می کنند که این حق بیمه از حقوق آن ها کسر می شود تا بتوانند از بیمه درمانی استفاده کرده و همچنین در زمان بازنشستگی، بیمه بیکاری و مواقع دیگر مثل از کار افتادگی از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند. در ادامه به بررسی وکیل بیمه تامین اجتماعی و خدماتی که ارائه می کندمی پردازیم.

مشاوره تخصصی
درصورت نیاز به مشاوره حقوقی فرم زیر را تکمیل نمایید
وکلای مجرب ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت

تامین اجتماعی چه خدماتی ارائه می دهد؟

تامین اجتماعی خدمات و تعهدات خود را به دو صورت به بیمه شدگان ارائه می دهد: خدمات و تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت. خدمات کوتاه مدت تامین اجتماعی شامل غرامت دوران بارداری، مستمری دوران بیکاری (بیمه بیکاری)، غرامت دستمزد دوران بیماری و … می شود. خدمات بلند مدت نیز شامل پرداخت مستمری بازنشستگان، مستمری بازماندگان، مستمری از کار افتادگی و … خواهد بود.

وکیل بیمه تامین اجتماعی

وکیل تامین اجتماعی وظیفه رسیدگی به شکایات بیمه شدگان علیه کارفرما را دارد. سازمان تامین اجتماعی دارای قوانینی است که کارفرما را موظف به انجام آن ها در مقابل کارگر می نماید. در صورتی که کارفرما از انجام وظایف خود در قبال کارگر سرباز زده و کوتاهی کند، کارگر می تواند از کارفرما شکایت کند. گاهی ممکن است افراد در مورد مسائل مختلفی با کارفرما به مشکل بر بخورند و یا اختلافاتی بین فرد بیمه شده و کارفرما به وجود آید. در این اختلافات ممکن است کار به هیئت های مختلف و حتی دیوان عدالت اداری برسد که در این مواقع نیاز به یک وکیل تامین اجتماعی به وضوح احساس خواهد شد. افراد می توانند پیگیری پرونده خود را به صورت تخصصی به یک وکیل متخصص تامین اجتماعی بسپارند و به حق خود برسند.

از وظایف کارفرما در مقابل کارگر که در قانون تامین اجتماعی وضع شده است می توان به پرداخت عیدی، پاداش، حق مسکن، حقوق، حق خوار و بار، حق اولاد و … اشاره نمود. در صورت عدم پرداخت حقوق ذکر شده از سوی کارفرما، کارگر می تواند با کمک گرفتن از یک وکیل در این حوزه، از کارفرما شکایت کرده و حق خود را مطالبه کند.

شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

در مواقعی که در رابطه با تامین اجتماعی، بین بیمه شده و کارفرما اختلافاتی پدید آید، در وهله اول اداره کار می تواند به این مسئله رسیدگی کرده و اختلاف موجود را حل نماید. اداره کار پس از رسیدگی به اختلاف طرفین، رای بدوی را صادر می کند که در این صورت دو طرف به مدت ۱۵ روز زمان دارند تا اعتراض خود را نسبت به رای صادر شده به هیئت حل اختلاف اعلام نمایند. در صورت اعتراض به رای صادر شده، هیئت حل اختلاف مجددا اسناد مربوطه و شکایت وارده را بررسی نموده و اقدام به صدور رای مجدد می کند. در این مرحله نیز ممکن است یکی از طرفین یا هر دوی آن ها، به رای صادر شده اعتراض داشته باشند، که در این صورت مجددا یک مهلت ۲۰ روزه به افراد داده می شود. این بار هر یک از طرفین که به رای صادر شده اعتراض داشته باشند، باید اعتراض خود را در قالب دادخواست به دیوان عدالت اداری ارائه نمایند. در کلیه مراحل ذکر شده افراد نیاز به یک وکیل بیمه تامین اجتماعی خواهند داشت تا به آن ها در طی این مسیر کمک کند.

مقاله مرتبط: نمونه شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری

وظیفه وکیل تأمین اجتماعی

چرا در دعاوی مربوط به تامین اجتماعی نیاز به وکیل متخصص داریم؟

همان طور که گفته شد در طرح شکایت افراد علیه تامین اجتماعی، موضوع شکایت ابتدا در هیئت های بدوی و حل اختلاف مطرح می شود. در صورت اعتراض نسبت به آرای صادر شده از سوی هیئت ها، پرونده مربوطه به دیوان عدالت اداری ارجاع داده می شود. پرونده های مربوط به تامین اجتماعی دارای قواعد و مقرراتی هستند که افراد عادی به آن ها اشراف ندارند و برای رسیدن به نتیجه، نیاز به وکیل تامین اجتماعی خواهند داشت. تجربه ها حاکی از این است که عدم آگاهی افراد از قوانین مربوط به بیمه تامین اجتماعی، ممکن است باعث از بین رفتن حق و حقوق متقاضیان شود. افراد در صورتی که از وکیل متخصص در این زمینه استفاده نکنند، بدون این که به نتیجه مطلوب برسند، متحمل هزینه های بالایی خواهند شد. علاوه بر هزینه های زیادی که بر دوش متقاضی خواهد افتاد، این مسئله باعث اتلاف وقت بسیاری نیز می شود. بنابراین برای صرفه جویی در وقت و هزینه ها توصیه می شود که در امور مربوط به تامین اجتماعی حتما از وکیل متخصص که به قوانین بیمه تامین اجتماعی به طور کامل تسلط دارد بهره مند شوید.

وکیل تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری چگونه به پرونده ها رسیدگی می کند؟

برای رسیدگی به پرونده هایی که مربوط به اختلافات با تامین اجتماعی می باشد، وکیل بیمه تامین اجتماعی بهترین گزینه است، چرا که بر قوانین این سازمان و البته دیوان عدالت اداری اشراف کامل دارد. همچنین به عنوان یک فرد متخصص در این زمینه خوب می داند که چه مسائل احتمالی در مسیر پرونده وجود دارد و این که دیوان عدالت اداری چه روندی را پیش خواهد گرفت. بنابراین سعی می کند برای این مسیر های احتمالی به موکل خود راه حل ارائه کند. اولین گزینه برای وکیل متخصص تامین اجتماعی حل مسئله در آرامش و به صورت دوستانه می باشد. در این مرحله وکیل سعی می کند که بدون بالا گرفتن شکایت و ارجاع آن به دیوان عدالت اداری مسئله را حل کند. در صورت حل نشدن مسئله در آرامش، راه حل بعدی شکایت به دیوان عدالت اداری است که وکیل در این حالت وظیفه دارد با آگاهی ای که بر قوانین تامین اجتماعی و دیوان عدالت اداری دارد، از حق موکل خود در دیوان عدالت دفاع نماید.

در چه مواردی نیاز به وکیل تامین اجتماعی داریم؟

افراد ممکن است در زمینه های مختلفی با کارفرما و یا سازمان تامین اجتماعی دچار اختلاف و مشکل شوند. وکیل متخصص در این حوزه وظیفه رسیدگی تخصصی به این مسائل و پیگیری پرونده موکل خود را دارد. برخی از این موراد در ادامه آورده شده است:

  • بازنشستگی
  • از کار افتادگی
  • بیمه بیکاری
وکیل تأمین اجتماعی

اهمیت حضور وکیل تامین اجتماعی در مسئله بازنشستگی

همان طور که قبلا به آن اشاره شد، افراد صرف نظر از نوع شغل خود که به صورت آزاد بوده و یا کارفرما داشته باشد، می توانند در طول مدت زمان فعالیت کاری خود حق بیمه پرداخت کنند. این حق بیمه در صورت داشتن کارفرما، بین کارگر و کارفرما تقسیم می شود و در صورت اشتغال به کار آزاد به کل توسط خود شخص پرداخت خواهد شد. پس از رسیدن افراد به بازنشستگی، متقاضیان می توانند مستمری بازنشستگی دریافت نمایند. اما برخی مواقع ممکن است مشکلاتی بین بیمه شده و تامین اجتماعی رخ دهد که باعث تضییع حق بیمه شده گردد. به طور مثال افراد در طول مدت کاری خود حق بیمه پرداخت کرده و حال که می خواهند مستمری بازنشستگی دریافت کنند، بیمه تامین اجتماعی مدت زمان بیمه فرد را قبول ندارد. در این صورت از وصل مستمری بازنشستگی برای فرد جلوگیری به عمل می آید. حال فرد بیمه شده باید چه کند؟ چه راه حلی پیاده کند تا بتواند حق خود را از تامین اجتماعی بگیرد؟ راه حل این مسئله به دست وکیل بیمه تامین اجتماعی پیدا می شود، چرا که وکیل متخصص در این زمینه، با داشتن دانش کافی در مورد مسائل مربوطه، می داند که برای حل مشکل چه تدبیری بیاندیشد. افراد با گرفتن وکیل متخصص تامین اجتماعی و ارائه اسناد و مدارک مربوطه به وی، می توانند حق خود را گرفته شده بدانند.

نقش حضور وکیل تامین اجتماعی در دعاوی از کار افتادگی

یکی از وظایفی که بیمه تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگان دارد، پرداخت مستمری از کار افتادگی می باشد. در صورتی که افراد در طول دوره کاری خود به دلیل ایجاد مشکلی دیگر قادر به ادامه فعالیت در شغل خود نباشند، می توانند به سازمان تامین اجتماعی درخواست از کارافتادگی ارائه دهند. این مسئله می تواند در صورت ایجاد حادثه در هنگام کار یا ماموریت نیز برای افراد اتفاق بیفتد و توان کار کردن را از شخص بگیرد. در این صورت تامین اجتماعی موظف است با بررسی مدارک دال بر پرداخت حق بیمه برای شخص، برای وی مستمری از کارفتادگی برقرار نماید، اما ممکن است روند پرداخت مستمری با مشکل مواجه شود. به طور مثال این احتمال وجود دارد که تامین اجتماعی مدت زمان پرداخت حق بیمه برای شخص از کار افتاده را کم تر از مقدار واقعی لحاظ کند. از این رو مقرری کم تری برای شخص پرداخت می شود که در این موارد افراد می توانند برای احقاق حق خود به دیوان عدالت اداری شکایت کنند. حضور وکیل متخصص در این موارد می تواند کمک بزرگی در پرونده شاکی نموده و وی را به حق خود برساند.

نقش حضور وکیل تامین اجتماعی در دعاوی بیمه بیکاری

افرادی که بدون میل و اراده خود از کار بیکار می شوند، می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند. در واقع این بیمه شامل کسانی می شود که از کار اخراج و یا تعدیل شده اند. از این رو این بیمه به افرادی که با میل خود کار را ترک کرده اند تعلق نخواهد گرفت. افرادی که کار خود را از دست داده اند تا یک ماه پس از بیکار شدن فرصت دارند تا به وزارت کار و یا هیئت های حل اختلاف مراجعه کرده و درخواست بیمه بیکاری ارائه دهند. این مدت زمان در صورت وجود توجیه قابل قبول می تواند تا سه ماه افزایش یابد.

نقش وکیل تأمین اجتماعی در بیکاری

افراد بنا به مدت زمان پرداخت حق بیمه در طول فعایت کاری خود، می توانند از شش تا پنجاه بیمه بیکاری دریافت کنند. حال اگر با وجود این که کارگران شرایط دریافت بیمه بیکاری را داشته باشند، سازمان تامین اجتماعی از پرداخت این بیمه سر باز زند، افراد این حق را دارند که از تامین اجتماعی شکایت کنند. در فرایند شکایت از تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری، افراد نیاز به یک وکیل دارند تا پرونده ان ها را پیگیری کرده و بیمه بیکاری فرد را برقرار نماید.

بهترین وکیل بیمه تامین اجتماعی

افرادی که در زمینه های مختلف با کارفرما و یا تامین اجتماعی دچار اختلاف می شوند، به دنبال یک وکیل تامین اجتماعی می گردند که پرونده آن ها را پیگیری کند. اما مهم ترین دغدغه شاکیان این است که بهترین وکیل متخصص در این زمینه را پیدا کنند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه به نتیجه برسند. بهترین وکلا در زمینه تامین اجتماعی یک سری ویزگی ها دارند که افراد می توانند با در نظر گرفتن این ویژگی ها، وکیل مناسب پرونده خود را بیابند. اولین ویژگی وکیل تامین اجتماعی که نخستین شرط برای قبول پرونده های وکالت نیز هست این است که وکیل متخصص دارای مدرک پایه یک دادگستری باشد.

یکی دیگر از ویژگی های وکلای تامین اجتماعی داشتن علم و دانش کافی در این زمینه و آشنایی با تبصره ها و قوانین می باشد. همچنین وکیل متخصص تامین اجتماعی باید اطلاعات کاملا به روز از مقررات داشته باشد و بر قوانین دیوان عدالت اداری دارای اشراف کامل باشد. از دیگر ویژگی های این وکلا داشتن فن بیان قوی است که بتوانند از موکل خود به خوبی دفاع کرده و حق مطلب را ادا کنند. در آخر بهترین وکیل متخصص در این زمینه باید صبور باشد و با حوصله و بردباری به موکل خود مشاوره های لازم را رائه دهد و با پیگیری های منظم پرونده را به نتیجه مطلوب برساند.

هزینه وکیل تامین اجتماعی چقدر است؟

یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد برای گرفتن وکیل بیمه تامین اجتماعی شاید هزینه آن باشد. برای تعیین هزینه حق وکالت در پرونده های تامین اجتماعی عوامل مختلفی تاثیر گذار هستند که به آن ها اشاره می کنیم. فاکتور هایی همچون تخصص وکیل، سابقه کاری، پرونده های موفقی که وکیل تا به حال داشته، هزینه های رفت و آمد، میزان وقتی که وکیل بر روی پرونده صرف کرده و … از موارد تاثیرگذار بر روی هزینه وکیل می باشند. برای اطلاع از حق الوکاله، افراد می توانند با به همراه داشتن اسناد و مدارک لازم برای پرونده، به دفتر وکیل متخصص مراجعه کرده و در مورد هزینه وکالت با وی مذاکره نمایند. ما به شما توصیه می کنیم از گرفتن وکیل برای تامین اجتماعی غافل نشوید، چرا که در برابر رسیدن به یک مقرری مادام العمر مانند مستمری بازنشستگی و یا از کار افتادگی، صرف هزینه برای وکیل، مبلغ ناچیزی به شمار می رود.

سخن پایانی

تامین اجتماعی با دریافت بخشی از حق بیمه از کارفرما و همچنین دریافت بخش دیگر از بیمه شده، خدمات مختلفی را به افراد ارائه می دهد. دریافت مقرری بازنشستگی، از کارافتادگی و بیمه بیکاری بخشی از خدمات ارائه شده توسط تامین اجتماعی می باشند. حال اگر در این میان تامین اجتماعی از عمل به تعهدات خود خودداری کند و حق بیمه شده ضایع شود، شخص می تواند از این سازمان شکایت کند. در این مسیر بهره مندی از وکیل متخصص تامین اجتماعی باعث احقاق حق شاکی شده و وی را به نتیجه مطلوب می رساند. بنابراین از مشاوره های وکیل بیمه تامین اجتماعی و راهنمایی های وی غافل نشوید.

نظرات
  1. مهتاب درویشعلی گفت

    سلام خیلی از ارائه خدماتتون راضی هستم و ممنون از پیگیری ها و تکمیل پرونده

    1. admin گفت

      این باعث افتخار ماست. موفق باشید

  2. آذر پیرهادی گفت

    سلام من یه چندتا سوال تخصصی دارم میخواستم در مورد تامین اجتماعی ازتون بپرسم. ممنون میشم باهام تماس بگیرید.

    1. admin گفت

      سلام لطفا فرم داخل صفحه رو پر کنید تا باهاتون تماس بگیریم

  3. صبا گفت

    سلام. من واقعا ممنونم ازتون بخاطر این گروه با وجدان و کاردرست. کار من به بهترین نحو انجام شد و پیگیری شد.

    1. admin گفت

      خداروشکر. خوشحالیم بایت این موضوع

پاسخ به این دیدگاه

برای ارسال دیدگاه ایمیل خود را وارد نمایید

برای ارسال دیدگاهتان از شما متشکریم